Martes, 10 de Mayo de 2011

Trias troba el Bicing massa car i adverteix que el revisarà

L'alcaldable planteja la gratuïtat del transport públic per als joves menors de 16 anys

ALBERT MARTÍN VIDAL ·10/05/2011 - 08:20h

El quart dia de la campanya de les municipals els dos principals aspirants a l'alcaldia de Barcelona van fer les seves propostes sobre transport públic i mobilitat. Xavier Trias, que es va llevar amb una nova enquesta que el veu guanyador la de la cadena Cope, va presentar una de les seves propostes estrella: el transport públic gratuït per als menors de 16 anys.

Trias es va comprometre a crear una targeta gratuïta de transport públic per als menors d'aquesta edat prop de 49.800 de nens i nenes a la capital catalana, un projecte que tindria un cost aproximat de tres milions d'euros, una xifra que Trias veu assumible i de la qual es va encarregar de recordar que és inferior al cost de la consulta sobre la reforma de la Diagonal.

Ja en la campanya del 2007 l'alcaldable convergent va demanar la gratuïtat del transport públic per als menors de 12 anys, una mesura que es va acabar refusant.

Per fer front a aquesta mesura i a la inversió necessària en matèria de mobilitat, Trias es va comprometre a "exigir" al Govern espanyol que incrementi les seves aportacions.

Un contracte inassumible

Trias insta Hereu a reclamar el pagament del Fons de Competitivitat

El candidat convergent va explicar també que ja s'ha reunit amb l'empresa Clear Channel, adjudicatària del Bicing, per comunicar-los que el contracte actual, pel qual l'Ajuntament paga 15 milions d'euros cada any, és inassumible. "Sóc un gran defensor de la bicicleta i del Bicing, però no en aquestes condicions", va dir Trias. Com a fórmula per rebaixar aquestes condicions, l'alcaldable es va referir a contractes publicitaris associats a un sistema de transport del qual també va criticar les bicicletes.

Les seves propostes en matèria de mobilitat inclouen també un "esquema ortogonal" de línies d'autobús nord-sud i est-oest, que permetria "racionalitzar" el funcionament d'aquest mitjà de transport i augmentar-ne la freqüència i la velocitat.

A la tarda, en un acte més polític, Trias va buscar el cos a cos amb el seu principal rival i li va reclamar que pressioni el PSC perquè defensi el Fons de Competitivitat al Congrés: "Hereu, que sempre treu pit i reclama a la Generalitat coses que mai no havia reclamat, ha de ser exigent i demanar als seus diputats que votin la moció i es posin al costat de Catalunya".