Martes, 19 de Abril de 2011

Sense barreres fins a València

PÚBLIC ·19/04/2011 - 00:36h

efe - Un dels cartells que anuncia la supressió de peatges.

Els conductors que viatgin des d'ahir de Barcelona a València o Saragossa (i viceversa) ho poden fer sense interrupcions. Tres dècades després que s'instal·lessin les barreres de peatge a l'AP-7, ja no cal aturar-se a les barreres de peatge del Vendrell, Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant, en direcció a València, ni tampoc al peatge situat a la connexió amb l'AP-2, en direcció a Saragossa. Ara, els conductors només hauran d'aturar-se dues vegades: una a l'entrada de l'autopista per agafar el tiquet i una altra a la sortida per efectuar el pagament. L'operació ha significat també la remodelació d'onze enllaços.

Ahir, primer dia sense barreres de peatge troncals, uns grans cartells indicaven en català, castellà i anglès que ja no calia aturar-se a les cabines: "Precaució. No s'aturi". Malgrat tot, alguns conductors, entre sorpresos i desconcertats, seguien aturant-se. Perquè malgrat tenir el pas franc, les cabines segueixen al mateix lloc i fins a l'estiu no acabaran de ser desmantellades. Fins que no culmini aquest desmuntatge s'habilitaran tres carrils lliures a cada estació principal per permetre el pas continuat dels vehicles.

Els conductors només s'hauran d'aturar a la sortida per pagar

La supressió dels peatges troncals comportarà deixar sense feina una vintena de treballadors, segons denunciava ahir Dani Sancha, responsable sindical d'UGT a Acesa. Sancha va avançar ahir, informa Maria Morell, que ja han demanat la intervenció de la Inspecció de Treball perquè els empleats encara tenen contracte temporal, tot i treballar-hi des de fa tres anys.

Menys embussos a l'autopista

Els peatges de l'AP-7 han ocasionat durant molts anys grans cues de vehicles, especialment a l'àrea del Vendrell i Tarragona, sobretot durant les operacions sortida i de caps de setmana d'estiu. La mesura posada en marxa ahir implica, a més d'una circulació més fluida, l'abaratiment d'alguns trajectes. En concret, els recorreguts que ara resulten més econòmics són els que tenen origen o destí a Gelida, Sant Sadurní d'Anoia, Vilafranca Nord, Vilafranca Centre i Reus.

Fins que no es desmuntin les cabines hi haurà tres carrils lliures

La primera actuació que es va fer per resoldre els embussos en aquesta autopista va ser l'ampliació a tres carrils des de la intersecció de l'AP-7 i l'AP-2 fins a Salou. En paral·lel, es van suprimir les barreres del Vendrell en direcció sud i les de Tarragona en sentit nord.

L'ampliació a tres carrils de l'AP-7 entre la Jonquera i Salou es concentra ara a les comarques de Girona. A la circumval·lació de la capital s'estan construint quatre carrils i des d'aquest punt fins a la frontera les obres estan molt avançades.