La vaga de maquinistes de Sants afecta 175.000 passatgers
El sindicat Semaf demana mesures de seguretat i 50 aparcaments subterranis

Passatgers de Rodalies afectats per la supressió de trens ahir a l’estació de Sants. M. ángeles torres
La vaga de 24 hores convocada pels dies 3, 5 i 7 de maig pel Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) va afectar ahir 175.000 passatgers dels serveis de Rodalies, mitjana i llarga distància, i AVE. La protesta dels maquinistes de l'estació de Sants es va saldar amb la supressió de 450 trens. Durant les hores punta van circular el 66% de les màquines. La resta de la jornada, només el 33%.
Molts dels usuaris del 419 Rodalies cancel·lats ahir protestaven indignats a les andanes passades per aigua quan setien per megafonia que el col·lectiu reivindicava "50 places d'aparcament subterrani" a l'estació de Sants.
El sindicat va denunciar ahir que Renfe volia "banalitzar" la vaga i per això explicava únicament aquesta reivindicació, va assegurar Jorge Escuder, portaveu del Semaf. "Pretenen posar-nos els usuaris en contra. Demanem places d'aparcament com les que tenen els companys de Madrid i Saragossa. Ara en tenim 29 a l'aire lliure, però ens han dit que aviat no hi seran perquè s'han de fer obres. En qualsevol cas, la principal denúncia és que no s'està complint la llei de prevenció de riscos laborals".
El Semaf demana passarel·les a les estacions perquè els maquinistes puguin accedir als trens amb seguretat des de les vies. "Ara hem de pujar a pols", va dir Escuder, que va reconèixer que Renfe va accedir a col·locar-les fa vuit mesos. "Però ara en volen vuit més", va afegir.
En aquest sentit, el director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, va declarar ahir que no entenia el sentit de la vaga. Segons va explicar, l'empresa ha fet un esforç per escurçar els terminis d'instal·lació de les passarel·les i per adequar les habitacions on pernocten els maquinistes.