Lunes, 3 de Mayo de 2010

"El tramvia és millor per a itineraris curts"

El metro perd la batalla entre els assistents a l'acte

D. C. ·03/05/2010 - 08:20h

Persones de totes les edats simulaven anar ahir muntats en un tramvia en l’únic tram de la Diagonal per on no passa. guillem valle

Susi López esperava dins el seu cotxe amb un diari al seient de l'acompanyant. Havia arribat de Sabadell per donar suport a una proposta que, si prospera, espera que s'acabi estenent a altres ciutats. "El que es fa a Barcelona s'acaba exportant a altres ciutats", explicava, tot defensant l'opció del tramvia pel davant del metro per unir de banda a banda l'avinguda Diagonal: "Per una qüestió de costos prefereixo infinitament el tramvia, que permetrà tenir parades més freqüents".

Està previst que la distància entre estacions del tram sigui de 650 metres, mentre que en la proposta del RACC per a les parades de la línia de Rodalies al seu pas per la Diagonal, en el millor dels casos i construint-ne tres més de les planificades, estarien a 800 metres de distància.

Emili Carbonell, estudiant d'enginyeria d'obres públiques arribat del Maresme, tenia la mateixa preferència davant l'opció del metro, ara que torna a obrir-se el debat sobre si el túnel que es construirà per sota la Diagonal per habilitar una nova línia de Rodalies podria acollir també una línia de metro. "Prefereixo abans el tramvia: per a itineraris curts és millor, perquè l'accés és molt més ràpid", deia, alhora que assegurava que l'avinguda "és una via segrestada pels cotxes que vénen de fora" i admetia que compartia l'ús del tren i del cotxe per arribar a Barcelona.

Toni Mir, als seus 52 anys, considera que la via "necessita un canvi, hi ha massa cotxes per l'ocupació que porten".

Un dels il·lustres que es va pujar ahir al tren va ser el secretari general de CCOO, Joan Carles Gallego. En el seu cas, assegurava que la reforma i la construcció dels 3,6 quilòmetres per unir les vies del tramvia necessitaran "un plantejament integral de ciutat per convertir l'ús de vehicle privat en públic" i evitar així que la congestió es traslladi a altres carrers de la ciutat. A més, defensava la nova infraestructura com una forma per generar ocupació, de la qual es podran beneficiar les fàbriques de companyies de material ferroviari que hi ha a Catalunya, com Siemens i Alstom.

La responsable de les campanyes de transports de Green­peace, Sara Pizzinato, per la seva banda, assegurava que cal tirar endavant les inversions necessàries "en èpoques de crisi" com l'actual per evitar que, quan la producció torni a activar-se, repunti la contaminació. Per això, explicava que "el 28% de la contaminació de Catalunya la produeix el transport" i defensava "l'eficiència" del tramvia.

El regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, que també va assistir a l'acte, va apostar per l'ús dels mitjans de transport "més solidaris", i va considerar que la simulació "és la millor demostració" dels beneficis del transport públic col·lectiu.